کد خبر: ۱۸۲۶۶۰
تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۴۰۰ - ۱۷:۲۶
رئیس بسیج ورزشکاران استان اصفهان گفت: امیدواریم که همه عزیزانی که می‌توانند، در خصوص مباحث اجتماعی کاری انجام دهند مخصوصا ورزشکاران رشته‌های مختلف ورزشی که جایگاه اجتماعی خوبی را کسب کرده‌اند، به این پویش‌های اجتماعی بپیوندند و بتوانند کمکی به مردم کم‌بضاعت و بی‌بضاعت شهر انجام دهند.

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، وحید رجبی امروز در مراسم توزیع بسته‌های لوازم‌التحریر توسط وزنه‌بردار اصفهانی، اظهار داشت: برنامه امروز بحث کار اجتماعی یکی از ورزشکاران قهرمانمان است که در عرصه بین‌المللی توانسته برای کشور افتخار آفرینی کند و پرچم نظام مقدس جمهوری اسلامی و کشورمان را به اهتزار در بیاورد.

رئیس بسیج ورزشکاران استان اصفهان افزود: ایشان توانسته مسوولیت ورزشی خود را انجام دهد اما علی‌رغم موضوع ورزشی که وظیفه او بوده در حوزه مسوولیت‌های اجتماعی نیز ورود کرده، پهلوان رسول معتمدی از ورزشکاران خوب رشته وزنه‌برداری ما‌ در شهرستان لنجان است.

وی با بیان این که معتمدی با پویشی که با عنوان مشق نور به راه انداخت توانست امروز ۲۰۰ بسته اقلام لوازم‌التحریر را جهت استفاده دانش‌آموزان کم بضاعت و بی‌بضاعت تهیه کند، ادامه داد: جمع شدیم تا از حرکت انسان دوستانه این ورزشکار قهرمان و پهلوان تجلیل به عمل آید، باید این چنین رفتار ورزشکاران خوب کشورمان حمایت و دنبال شود.

رجبی با اشاره به گفته مقام معظم رهبری که ورزشکاران معرف فرهنگ ایرانی اسلامی به کل دنیا هستند، عنوان داشت: ورزشکاران ما در مجموع رشته‌های مختلف ورزشی که در کشور فعال هستند این مدت با قهرمانی‌هایی که به دست آوردند باعث افزایش نشاط اجتماعی و ایجاد غرور و عزت در بین مردم شدند،  علی‌رغم انجام وظیفه خودشان در بحث‌های ورزشی و حمایت‌هایی که در آن صحنه انجام می‌شود، این حمایت‌ها را هم نیز باید ارج بنهیم.

رئیس بسیج ورزشکاران استان اصفهان تصریح کرد: امیدواریم که همه عزیزانی که می‌توانند در خصوص مباحث اجتماعی کاری انجام دهند مخصوصا ورزشکاران رشته‌های مختلف ورزشی که جایگاه اجتماعی خوبی را کسب کرده‌اند، به این پویش‌های اجتماعی بپیوندند و بتوانند کمکی به مردم کم‌بضاعت و بی‌بضاعت شهر، استان و کشورمان انجام دهند.

وی در خصوص عملکرد جامعه ورزشی در این دوران کرونا بیان داشت: یکی از قشرهایی که در دوران کرونا بیشترین آسیب را دید جامعه ورزش بود، از پرسنلی که در حوزه ورزش کار می‌کردند، مربیان، داوران و باشگاه‌دارن، همه اینها از این بیماری منحوس خیلی متضرر شدند و ورزش در کشورمان کم‌فروغ شد.

 رجبی با بیان این که جامعه ورزش مسوولیت‌های اجتماعی را فراموش نکرد، خاطر نشان کرد: مخصوصا در اصفهان جامعه ورزش و جوانان استان در ابتدای درگیری کرونا در صحنه حضور داشتند، با راه‌اندازی تولید ماسک و گان که مخصوص بیمارستان‌ها بود کمک کردند به بهبود شرایط بیماری در کشورمان و این مسوولیت اجتماعی را ادامه دادند و پویش‌های تهیه بسته‌های معیشتی که هرزگاهی این خبر را از جایگاه ورزش استان می‌شنویم.

رئیس بسیج ورزشکاران استان اصفهان گفت: در شهرستان‌های مختلف و در مرکز استان بسته‌های معیشتی که در حال حاضر بالغ بر بیش از ۵۰ هزار بسته معیشتی بوده که بین قشرهای مختلف بخصوص بین خانواده‌های ورزشکاران و افرادی که در حوزه ورزش متضرر شده بودند و دچار کاستی‌ها شده بودند، جامعه ورزش کمک‌های خوبی را انجام دادند و در این راستا کار کردند.

وی در پایان با اشاره به این که هنوز هم این راه و قهرمانی‌ها ادامه دارد، اظهار کرد: این پهلوانی‌ها در بین مردم خوبمان و جوانان شهر و استانمان ادامه دارد و این نشان می‌دهد مردم با گذشت و اخلاص بخصوص اصفهان همیشه به فکر بقیه مردم هستند، امیدواریم که این رسم و منش پهلوانی روزبه روز گسترش پیدا کند و پابرجا بماند.

ورزشکاران باید در تمام ابعاد یار و معین کشور باشند

 حجت‌الاسلام مالمیر نیز در با بیان این که به دو پدیده اجتماعی در کشور خوب توجه نشده، اظهار داشت: یکی هنر و  دیگری ورزش است، در ورزش علاوه بر این که افتخار آفرینی برای خود ورزشکار است و توانمندی و هوش ورزشی که دارد را به نمایش می‌گذارد، در رقابت قرار می‌گیرد و ثمره آن می‌شود که در آن رشته افتخار آفرینی می‌کند.

مسوول کمیته فرهنگی فدراسیون وزنه‌بردای ادامه‌ داد: این یک بعد قضیه است و بعد دیگر ترویج است، مثلا در شهر سده وقتی سهراب مرادی مدال می‌گیرد باعث می‌شود کلی نوجوان به سمت ورزش رو بیاورند، این اتفاق اثراتی دارد، اراده این نوجوانان قوی می‌شود و سرگرمی خوب پیدا می‌کنند.

وی تصریح کرد: وقتی یک ورزشکار آبرویی پیدا می‌کند و در دنیا کشورش چهره می‌شود به واسطه آن کارهای خوبی انجام می‌شود که سنت و خیر و برکت می‌شود، ورزشکاری که در طراز انقلاب اسلامی‌ است باید عملکردش این باشد که در حوزه حرفه‌ای خود قهرمان باشد و در ابعاد دیگر هم باید یاور و معین کشور باشد.

مالمیر تصریح کرد: امروز این جلسه به واسطه حضور رسول معتمدی است، قدران پدر و مادر این ورزشکار هستم که همچین فرزندی را تربیت کردند، قبل از این که این پویش را انجام دهد، تمایل به علنی شدن کار نداشت و با اصرار ما انجام شد، مشاهده افراد کم‌برخوردار این ورزشکار را آزار می‌دهد، تمام ورزشکاران این عقیده دارند حتی ورزشکاری که شاید از لحاظ ظاهری تقیدی ندارد ولی این مسائل او را آزاد می‌دهد.

مسوول کمیته فرهنگی فدراسیون وزنه‌برداری در پایان با اشاره به این موضوع که این پویش نماد کوچکی از این شرایط و تفکری است که وجود دارد، گفت: ان‌شاءالله خیرات و برکاتی را در آینده حتما خواهد داشت، اگر‌ به این نگاه خوب توجه کنیم، در خود اصفهان ورزشکاران زیادی در رشته‌های مختلف داریم حتی رشته‌هایی که به ظاهر در جامعه اقبال عمومی ندارند اما همین ورزشکاران اگر رویکردی مانند معتمدی داشته باشند، بازویی برای کشور می‌شوند.

انتهای پیام/۶۳۱۲۶/ج/

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار